Workshop våtplåt

Den 5-6 oktober kommer jag att ha en workshop i våtplåtsfotografering strax utanför Lund där jag bor.

Vi kommer bl a att gå igenom följande:

  • Kemi med säkerhet och blandning av silverbad, collodion, framkallare och lack.
  • Utrustning.
  • Alla praktiska moment inklusive lackning med demonstration och för deltagarna att göra själva.
  • Enklare felsökning.
De glas- och aluminiumplåtar deltagarna behöver och vill använda samt den kemi som behövs för att genomföra workshopen ingår så klart, dvs att man har tillgång till blandat collodion och silverbad, framkallare, fix etc.
Det kommer också att finnas några kameror att använda i olika storlekar och med plåthållare.
Max fem deltagare, kostnad per person 4500 kr. De bilder som deltagarna gör under workshopen tar man såklart med sig hem.
Kontakta mig på bossebl[at]gmail.com för frågor eller anmälan.
One comment on “Workshop våtplåt

  1. Morgan Larm says:

    Hej!
    Detta låter mycket intressant, har länge velat lära mig detta (fotograferat sedan 84) och det har inte blivit av. Har lite gammal fotoutrustning utlagt på blocket nu till försäljning men fundera på att behålla dem och köra på själv.

    http://www.blocket.se/kronoberg/Fotoprylar_gamla_BYTES_mot_49169127.htm?ca=21&w=1

    Det är svårt att finna vilka kemi man ska ha, var man får tag på det.

    Sedan vill man ju använda sin gamla studiokamera

    Men jag har inte pengar till detta nu så jag får helt enkelt vänta med detta. Du kanske har detta fler gånger längre fram.

Leave a Reply

